لجاجت و قساوت یهود به حدی است که تاریخ مثل آن را سراغ ندارد!

غزه

حوادث این چند روز غزه و خوی سفاکیت، سبعیت و جنایت پیشگی یهود به آشکارا جهان را تکان داده و در بهت و حیرت فرو برده است. منادیان جرم و جنایت می گویند اسرائیل می خواهد از حماس انتقام بگیرد، اما پیداست که آنان دیوانه وار هزاران خانه را بر روی مردم کوچه و خیابان ویران می کنند و با تمام گستاخی در برابر چشم خمار جهانیان به خاک و خون افتادن انسان های بیگانه به ویژه زنان و کودکان بیگناه را به نظاره می نشینند!

به صورت شگفت آوری در چند هفته اخیر درس تفسیر این ناچیز ناظر به آیاتی از سوره مبارکه بقره است که خداوند به صورت مکرر از نامردمی، جفا، خیانت، نمک نشناسی و ده ها رذیلت دیگرِ یهود گله ها و شکایت ها دارد و به صراحت اعلام می کند که قلب آنان حتی از صخره های ستبر کوه، قسی تر و تاریک تر است!

آن چه در این چند هفته از رخدادهای تلخ غزه به چشم آمد، حداقل اثبات گر دو نکته عبرت انگیز است:

یک؛ اکثریت قاطع زمامداران جهان به اندازه کافی ناپاکی، جفا، خیانت، مصلحت اندیشی، خودخواهی و خودمحوریِ خود را در تعامل به این رخداد نشان دادند. در حقیقت اثبات کردند که هر گونه امید به اصلاح جهان و حرکت آن به سمت نور و روشنایی پنداری بیش نیست. این امر بدون تردید نشانه ای از تحقق دوران آخر الزمان و تمهید مقدمات ظهور است.

توجه داشته باشید که در شناخت علایم ظهور به دنبال چند رخداد در این نقطه یا آن نقطه زمین نباشید، بلکه رکن رکین ظهور تحولات اجتماعی است که سیطره ستم بر عالم از مسلّمات آن است. نیز توجه داشته باشید که تحقق دوران آخر الزمان به معنای فعلیت ظهور نیست، بلکه آماده شدن بستر لازم برای ظهور است. به عبارت روشن تر شرط لازم ظهور است؛ نه شرط کافی.

دو؛ تمام روایات مهدوی در یک نقطه اشتراک دارند و آن این که حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) در کنار لبریز بودن دعوت ایشان از مهر و مهربانی نسبت به عموم جهانیان، در برخورد با دو دسته: کافران و فاسقان که در برابر ایشان چه به هنگام ظهور و چه پس از بسط حکومت در زمین، صف آرایی می کنند، بسیار قاطع و کوبنده عمل می فرماید؛ به گونه ای که چنین قاطعیتی در دوران هیچ پیامبر و وصی ای حتی در عصر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و حضرت امیر (سلام الله علیه) به دلایل مماشات با مردم، رخ ننمود.

دقت بفرمایید آن چه تیغ برّان حضرت حجت با گردن ستمگران می کند، در باره هیچ پیامبری و در هیچ دوره دین داری در تاریخ به چشم نیامده است.

شگفت آن که طبق شماری از روایات مهدوی، بخشی از کسانی که در برابر حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) صف آرایی می کنند را یهود تشکیل می دهد! قساوت کنونیِ مشهود از سوی یهودیان ساکن در اسرائیل، همصدایی عموم سران دول با آنان یا سکوت آنان، به نیکی اثبات می کند که قاطعیت بی بدیل حضرت حجت (علیه السلام)، از پشتوانه کافی عقلانی و شهودی برخوردار است؛ یعنی این جمعیت ناپاک به اندازه سر سوزنی لایق هیچ گذشت و مماشات نیستند!

دعا می کنیم که جهانیان به این بیداری و هشیاری برسند و دریابند که راهی برای نجات و کسب سعادت جز تحقق ظهور منجی موعود نیست.

علی نصیری، شنبه، ششم آبان ۱۴۰۲