چگونه در این حال و هوای پر از غصه و غم می‌توان آرام داشت؟!

غزه

چند روز است که بیش از دو میلیون مسلمان در زیر باران آتش و خون دست و پا می زنند و جهان و زمامداران فاسد آن به تماشا نشسته‌اند! و امروز یکی از تلخ ترین حادثه بدست جنایت کاران کینه توز و ابلیس صفت اسرائیل رقم خورد و صدها نفر در بیمارستانی در غزه که طبق همه معاهده های جهانی مصون از هر حمله است، در خون خود غلتیدند.

صحنه های بس تلخ این رخداد حقیقتا قابل مشاهده و پیحویی نیست! پیداست که قدرت های جهانی یا مثل آمریکا و اروپا هم چنان با جنایت پیشگان همراهی خواهند داشت و یا مثل روسیه و چین به یک اطلاعیه بسنده کرده و دنبال کار و بار خود خواهند بود!

جهان اسلام هم با این حاکمان شکم برآمده و تشنه قدرت و لذت، حرکتی تاثیر گذار نخواهد داشت! از نیروهای مقاومت همچون حزب الله به خاطر تهدیدها و خطرات ورود به جنگ، نیز انتظار چندانی در بین نیست.

می‌ماند سه نکته:

  • همدردی جهانیان؛ یعنی همان وجدان بشری که تا حدودی در کشورهای مختلف و از دل حتی دانشگاه های آمریکا خودنمایی کرد که البته کارها از آن بر می آید.
  • خروش و خشم میدانی مسلمانان جهان که نمونه آن با حمله به سفارت اسرائیل در چند کشور اسلامی مشاهده شد و بدون تردید بسیار شدیدتر پیش خواهد رفت که خود نابودی رژیم سفاک اسرائیل را رقم خواهد زد.
  • از همراهی یا کم کاری قدرت ها یا فقدان توشه و توان مسلمانان که بگذریم، باید به یاری خداوند پشتیبان ستمدیدگان امید بست.

همان خدایی که در ظاهر به تماشا، سکوت و خاموشی می گذراند، اما در باطن در کمینگاه ستمکاران نشسته و در زمان مقرر نه در جهانی دیگر، بلکه در همین جهان و در برابر چشم عالمیان شراشر وجود ستکاران را پر از آتش و آه می سازد؛ همان گونه که بارها با فراعنه، کیاسره و قیاصره چنین کرد!

آری وعده الهی در نصرت مستضعفان و ریشه کنی مستکبران بدست حضرت حجت روحی فداه حتمی است!

عجب صبری خدا دارد؟! اگر من جای او بودم، همان یک لحظه اول که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان، جهان را با همه زیبایی و زشتی، بر روی یکدیگر، ویرانه می کردم!

در مزامیر داود خواندم که داود نبی (علیه السلام) سه بار با حالت گله به خدا گفت: چنان پنهان شده ای که شریر می پندارد که تو نیستی!

بعضی از گناهان آن چنان سخت و سنگین اند که عرش را به لرزه در می آورند و فرشتگان را به گریه وا می دارند و شگفت آن که چگونه زمین تاب تحمل چنین گناهکارانی را دارد؟! راستی کسانی که در باره حقانیت قیامت به خود تردید روا می دارند، یک لحظه به سنگینی جنایات امثال صهیونیست ها بیاندیشند.

تازه اگر بگذارند، آیا در دنیا امکانی برای مجازات آنان وجود دارد؟! جنایتی که دیروز رخ داد، وجدان چند میلیارد انسان تا چه رسد به مسلمان را به سوز و گداز انداخته و روح و روان هر صاحب نفسی را مجروح کرده است! امروز هر انسان با شرافتی دل و دماغ مناسبی برای انجام کاری ندارد! گویا باور داریم که فرزندان و عزیزان ما زیر آوار مانده و ما بر سر جنازه پاره پاره آنان ناله و نوا داریم!

خدایا!

می دانیم صبر تو حکیمانه است، اما به سوز و گداز هزاران هزار بندگان دین دارت که امروز بی حد و حساب سوگواراند، از جنایت پیشگان در زمانی عاجل انتقام بگیر! دریاها و آسمان ها و همه هستی جنود تو اند! نگذار خنده های مستانه ابلیس صفتان بر پهنای صورت آنان بماند! رب لا تذر علی الارض من الکافرین دیارا

امروز خانه نشستن گناه است! هر کس به هر طریقی باید خشم و خروش خود را در دفتر هستی ثبت کند!

از خداوند برای همه شهدای مظلوم فلسطین طلب رحمت و مغفرت می کنیم و دل خوش می داریم که بزودی قدرت لایزال الهی چشم مسلمانان جهان را با نابودی جنایت پیشگان روشنایی خواهد بخشید!

صبح تلخ چهارشنبه، بیست و ششم مهرماه ۱۴۰۲