برگزاری کارگاه مساله‌شناسی تفسیر در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان

چهارشنبه هفتم دی ماه ۱۴۰۱ چهار جلسه کارگاهی در زمینه چگونگی تعامل با روایات تفسیری برگزار شد. مجموع مباحث مبتنی بر کتابی در دست تدوین با عنوان «مبانی روایات تفسیری» که در پانزده فصل سامان یافته، ارایه شد.

فاضلانی جوان و پرسشگر عموما در پایه دروس خارج در این جلسات فعالانه حضور داشتند. مباحث مختلف مبنایی و کارکردی در زمینه روایات تفسیری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ان شاء الله تعالی یک جلسه کارگاهی و یک نشست علمی در فردا پایان بخش این بحث خواهد بود.

فاضلان حوزه علمیه مشهد الرضا علیه السلام حسب تجربه مکرر از فضل و سرمایه علمی خوب و در عین حال از انگیزه قابل ستایشی برخورداراند و هر چه در زمینه ارتقای علمی آنان تلاش شود، اندک است و باید برای رشد و بالندگی این حوزه که معطر و منور به وجود نورانی ثامن الحجج علیه السلام است، بیش از پیش کوشید.

در کنار مباحث علمی از اساتید ناب و پاک گذشته همچون آیت الله میرزا علی آقا فلسفی و آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی یاد شد و تاکید شد که سیره علمی و اخلاقی آنان باید همواره نصب العین طلاب و فضلای جوان باشد. امید آن که این تلاش اندک مورد توجه حضرت رضا علیه السلام قرار گرفته باشد.